Rate this article 0 Vote

Verplichte wedstrijddeelname

Informatie over de verplichte wedstrijddeelname vind je op de website van de K.N.S.A. Een model verklaring kan je op deze pagina downloaden.

Alle sportschutters met een verlof tot het voorhanden hebben van een vuurwapen dienen te voldoen aan de verplichte deelname van vijf wedstrijden per kalenderjaar in één discipline*. Dit geldt óók wanneer je, naast jouw verlof, een jachtakte hebt!!! Deze wedstrijden mogen interne competities of clubwedstrijden zijn mits het een door de KNSA gereglementeerde of erkende discipline betreft. SV de Wildenberg biedt je deze mogelijkheid middels de interne competitie en de clubwedstrijden.

Je hoeft maar bij één vereniging aan de wedstrijdplicht te voldoen.

Voor leden die zijn opgenomen in één of meerdere ranking-overzicht(en) van de KNSA overeenkomstig het Ranking-reglement ( zie KNSA SWR deel I hoofdstuk 21 ) en aan de ranking-eis (minimaal 3 scores) voldoen, geldt deze verplichting niet.

LET OP! Wanneer je alléén een jachtakte hebt hoef je niet aan de wedstrijdverplichting te voldoen.

Als je jouw wedstrijden bij SV de Wildenberg schiet hoef je niets te doen. Wij verwerken jouw scores. Elders op deze website kan je zien hoeveel wedstrijden je geschoten hebt en of je aan de wedstrijdplicht hebt voldaan.
Indien je bij een andere, bij de KNSA aangesloten vereniging uw wedstrijden schiet, wanneer je alléén een jachtakte hebt, wanneer je bent opgenomen in een ranking-overzicht van de KNSA of wanneer je (nog) geen verlof hebt verwachten wij één maal per jaar, in november, een e-mail waarin je dit aangeeft.

* Met vijf wedstrijden per kalenderjaar in één discipline wordt bedoeld vijf wedstrijden in één en dezelfde discipline. Dus bijvoorbeeld: vijf wedstrijden 25 meter meesterkaart licht (middels de interne competitie) of vijf wedstrijden 25 kleiduiven skeet (middels de interne competitie) enz.

Nogmaals, geef aan het einde van het jaar (november) door dat je:

• alleen een jachtakte hebt,
  • nog geen verlof hebt,
  • je wedstrijden bij een andere vereniging schiet.

melden dat je geen verlof hebt