Aspiranten

Het lidmaatschap voor nieuwe (aspirant) schutters bestaat uit drie fasen:

1. De eerste maanden volg je (zes) lessen bij de kogel- of hagelinstructeurs. Deze lessen worden door de instructeur gepland, meestal om de week. Aan het einde van de lesperiode leg je een proeve van schietbekwaamheid af. Slaag je hiervoor dan heb je je schietvaardigheidsbewijs en gaat fase twee in.
  2. Je hebt schietvaardigheidsbewijs  en je moet schietbeurten gaan maken. Om een eerste verlof tot het voorhanden hebben van een vuurwapen aan te kunnen vragen heb je onder andere minimaal 18 schietbeurten nodig, Deze schietbeurten zijn gemaakt in het jaar voorafgaand aan de aanvraag. Je hebt zelf nog geen wapen dus ben je afhankelijk van anderen. Dit kunnen schutters zijn met een verlof die jou met hun eigen wapen laten schieten. Deze schutters dienen te allen tijde aanwezig te zijn en pas op het schietpunt het wapen te overhandigen. Je kan je schietbeurten ook maken door met één van onze begeleiders te gaan schieten. Zij beschikken over een verenigingsverlof en kunnen daarom met de verenigingswapens de baan op. Na één jaar kan je dan een verlof aanvragen en gaat fase drie in.
  3. Je hebt een verlof en een eigen wapen. Je kunt vrij komen schieten op de dagen dat de baan open is. Nog steeds geldt dat je minimaal 18 schietbeurten per jaar maakt. Deze 18 beurten zijn minimaal nodig om je verlof te kunnen verlengen.

De lessen voor de aspiranten in 2024 zijn, per kwartaal, tweewekelijks op zondag, telkens op de even weken. De lessen starten steeds rond 10:30.

Voor instructie kogel maak je rechtstreeks een afspraak met onze trainer Leo. Leo is (bijna) elke zaterdag vanaf 10:00 op de baan.

De cursus iVVF wordt één keer per kwartaal gegeven.

In fase twee maak je een afspraak met een van de begeleiders hagel of kogel om met jou te gaan schieten. Leo zal je meestal begeleiden voor schietbeurten voor kogel. Voor begeleiding voor kleiduiven spreek je één van de bestuursleden aan die zaterdag of zondag op de baan zijn. Je kunt ook een e-mail sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. om een afspraak te maken. Vermeld in deze e-mail je naam, je lidnummer en de discipline die je wilt komen schieten.

iVVF cursus

De IVVF cursus wordt gegeven door één van de vrijwilligers of één van de leden van het bestuur.

De datum van de iVVF cursus krijg je te horen van de trainer.

De cursus start steeds om 10:30. Zorg dat je op tijd aanwezig bent.

Nieuwe leden krijgen per e-mail een uitnodiging voor deelname aan de iVVF cursus. Om je aan te melden reageer je op de e-mail met de uitnodiging.

Het begeleidend document voor de iVVF cursus vind je hieronder. Het document is met een wachtwoord beveiligd. Dit wachtwoord wordt je toegestuurd in de e-mail met de uitnodiging. Print het document en neem het mee.

Download IVVF-CursusWeb

Download Stappenplan_Aspiranten_HagelschuttersWeb